2010. szept. 11.

A Modest Proposal

A Méltóságot Mindenkinek Mozgalom javaslata
a társadalmi intolerancia terjedésének
megakadályozására

Ma Magyarországon egyre jobban terjednek az ordas eszmék, egyre gyakrabban
hangzanak el nyilvánosan etnikai és társadalmi csoportok jogait sértő
kijelentések, és az utóbbi időben megjelentek nyilvános erőszakos
cselekedetek is. A náci eszmék terjedése súlyosan romboló hatással van a
társadalmi gondolkodásra, értékrendszerre, veszélyezteti a következő
generáció egészséges lelki fejlődését, és ezzel szoros összefüggésben
számos társadalmi csoport biztonságát. Egyre többen vannak kitéve
folyamatos lelki terrornak és fizikai fenyegetettségnek. Napról napra
szaporodik azok száma, akik nem merik utcára engedni gyermekeiket,
rettegve töltik éjszakáikat saját házaikban fegyveres támadásoktól tartva.
Ez a helyzet tovább már nem tartható, azonnali hatékony beavatkozást
igényel. Mára nyilvánvalóvá vált mindenki számára, hogy az eddigi
problémakezelés (gyűlöletbeszéd tiltási kísérletei, próbálkozások a
radikális csoportok feloszlatására) mit sem érnek. A radikális csoportok
jelenléte a társadalomban a vírusokéhoz hasonlatos. Miközben egyre
gyengítik a társadalom testét, a gazdatest védelme érdekében szedett
gyógyszerek hatására csupán újabb, immár a szerekre rezisztens generációk
fejlődnek ki.
Természetesen egyet értünk azzal, hogy minden ember egyenlőnek születik.
Nem feltételezzük azt, hogy a náciság valamiféle torz gének átörökítésének
következménye lenne. A korai szocializáció alapvetően határozza meg, mivé
is fejlődik a gyermek. Egyértelműen következik ebből, hogy ha felelősen
gondolkodunk társadalmunk jövőjéről, a gyermekeket mielőbb ki kell menteni
a náci családokból, hogy megfelelő neveléssel társadalmunk hasznos
tagjaivá válhassanak. Világos, hogy erre leginkább olyan bentlakásos
iskolák alkalmasak, melyek korai gyermekkortól veszik kezükbe az ilyen
háttérrel rendelkező gyerekekkel való mindennapi foglalkozást, nevelést és
oktatást. Olyan intézmények kellenek, melyek megteremtik azt a közeget,
ami egy normális gyermeket vesz körül nevelkedése folyamán. Mivel ez nem
egyszerű feladat, mindenképpen javasoljuk, hogy a gyerekek már a
legkorábbi nevelési szakasztól, két éves koruktól minél kevesebb időt
töltsenek otthon, náci közegben. Ha a család, a közösség minden hétvégén
lerombolja, amit a tanárok és nevelők hétközben felépítenek, értelmetlenné
válik a sok befektetett munka.
Ehhez természetesen létre kell hozni azokat a pedagógiai nevelő
intézményeket, melyek egészséges gondolkodású, a normális emberekkel
együtt élni képes, társadalmi integrációra érett fiatal felnőtteket
nevelnek e gyerekekből. A pedagógusok szakmai felkészítése erre az oktató-
és nevelőmunkára komoly szakmai kihívás. Javasoljuk tehát, hogy a
pedagógusképzésben kötelezően jelenjen meg a nacológia, mely egyrészt a
náci csoportok életének jellegzetességeivel, sajátosságaival, a náci
kultúrával ismerteti meg a leendő pedagógusokat, másrészt a náci
származású gyermekekkel való bánásmód módszertani képzését is magában
foglalja.
Elsőre talán drasztikusnak tűnik javaslatunk, és az is nyilvánvaló, hogy
ez nem kevés munkát igényel, ugyanakkor minél tovább halogatjuk a hatékony
beavatkozást, annál nehezebben lesz kezelhető a helyzet.

_____________________
http://www.meltosag.net/

2 komment:

joszi írta...

yes (pries) van köze a pirézekhez?

elek írta...

lehet, hogy ők írták?